Graphic and Branddesign

Blog

kiezen is niet verliezen, het geeft je focus

18/09/2019 // DE VOORDELEN VAN HET KIEZEN VOOR EEN IDEALE KLANT!

Keuzes maken, niets nieuws in het ondernemerschap. Maar wil je echt sucesvol zijn met je bedrijf, moet je bereidt zijn om te gaan voor een specifieke doelgroep. Wanneer je je volledig kan richten op 1 bepaalde doelgroep, loopt alles binnen je bedrijf veel gemakkelijker. Je kan je consistent blijven focussen op zijn/haar noden en kenmerken.


onderscheid je van de amateurs!

11/08/2019 // WAAROM JOUW ONDERNEMING EEN LOGO NODIG HEEFT.

Een logo is eigenlijk een symbool van de ziel van een bedrijf. Een visuele identiteit van een product dat helpt op te vallen en herkenbaar te zijn. Studies wijzen uit dat elk individu gemiddeld 5.000 maal per dag wordt geconfronteerd met reclame en merken. In sommige gevallen (een dagje shoppen bijvoorbeeld) kan dat zelfs oplopen tot 20.000 impressies. Het is echter wel mogelijk dat men niet elk product herkent, omdat het artikel in kwestie niet voorzien is van een duidelijk logo. Voor elke zaak - ongeacht de grootte - is het belangrijk om een eigen merkidentiteit te creëren.


Je visuele uitstraling begint bij een sterk en opvallend logo.

30/07/2019 // Over de kleur en vorm van je visuele uitstraling

Door kleuren en specifieke vormen in je visuele uitstraling toe te passen ontwikkel je een identiteit en laat je zien waarvoor je voor bedrijf staat. Wanneer je deze consequent toepast op bijvoorbeeld sociale media, krijgt je identiteit zichtbaarheid en zien jouw ideale klanten waarvoor ze bij jou terecht kunnen. Je valt op, wordt herkend en onthouden. Zo kan het vertrouwen groeien en denken ze aan je wanneer ze nood hebben aan je dienst/product.


onderschat de power van een logo niet!

29/07/2019 // in praktijk: over kleur, vorm en lettertypes in je visuele uitstraling

Je visuele uitstraling begint bij een sterk en opvallend logo. Een logo dat jouw waarden presenteert en het juiste gevoel bij je ideale klant naar boven brengt. Een logo bestaat uit een kleur, vorm, tekst (lettertype) en dat samen vormt een stijl. Jouw huisstijl! Het is best interessant om te kijken welk gevoel kleuren / vormen / lettertypes oproept bij jouw ideale klant. Want... je mag wel zot zijn van de kleur rood of een vintage lettertype... maar als je een advocatenkantoor leidt, gaat deze stijl zeker niet jouw ideale klant in beweging brengen.


Ik vind het heerlijk om te adviseren, te inspireren en te creeëren!

15/05/2019 // Een logo/huisstijl met de juiste uitstraling, wat is dat nu?

Ik schrijf het vaak, die juiste uitstraling die nodig is om je doelgroep te bereiken. Jouw doelgroep bepaal je door er personen op te kleven, echt in detail te gaan wie ze zijn, wat ze doen, wat ze leuk vinden.


Een consistente uitstraling geeft niet alleen houvast maar ook focus!

Je identiteit omzetten in een imago!

We beoordelen een onderneming vaak zonder ooit (fysiek) contact te hebben gehad. De uitstraling van een logo of folder kan de basis vormen van een blijvend oordeel. De vormgeving speelt daarin een uiterst belangrijke rol, zij zorgt ervoor dat klanten zich aangetrokken voelen en naar jou komen.


Ik werk persoonlijk, met passie en pit en dat voel je in elk ontwerp.

Het nut van een huisstijl (die klopt)!

Wat wikipedia zegt: "De huisstijl van een organisatie of bedrijf is een consistente presentatie naar buiten toe, vaak de eerste kennismaking voor klanten en belangrijk voor de uitstraling."