Graphic and Branddesign

Blog

18/09/2019 // DE VOORDELEN VAN HET KIEZEN VOOR EEN IDEALE KLANT!

Keuzes maken, niets nieuws in het ondernemerschap. Maar wil je echt sucesvol zijn met je bedrijf, moet je bereidt zijn om te gaan voor een specifieke doelgroep. Wanneer je je volledig kan richten op 1 bepaalde doelgroep, loopt alles binnen je bedrijf veel gemakkelijker. Je kan je consistent blijven focussen op zijn/haar noden en kenmerken.

Als je niet weet wie je ideale klant is, dan weet je ook niet of de uitstraling die je laat ontwikkelen, jouw publiek aanspreekt. Vervolgens maak je het jezelf lastig wanneer je content gaat creëren, omdat je geen idee hebt tegen wie je praat.  

Noteer kenmerken zoals jobfunctie, woonplaats, woonsituatie, welke auto, welke tv programma’s, welke krant leest hij/zij, of via het internet?... Maak een compleet profiel en plak er een foto bij.

Het gaat erom dat jouw ideale klant zich aangetrokken voelt tot jouw content. Die persoon moet het gevoel hebben dat de content speciaal voor hem/haar geschreven is. En dan is het heel belangrijk dat je weet voor wie je schrijft, tot wie je je richt.

Door je ideale klant helder te hebben kan je voor hen ook het ideale aanbod vormen, een aanbod dat lijkt op hun maat gemaakt te zijn… een aanbod waar ze echt op zitten te wachten. 

Door een keuze te maken, komen klanten naar jou toe, want ze weten waarvoor je staat. En omgekeerd, jij weet precies waar je je klanten moet zoeken en hoe je ze bereikt.

In je marketing laat je zien voor wie je hebt gekozen. Klanten zullen ook minder moeite hebben om een hoger tarief te betalen, ze weten namelijk dat werken met jouw essentieel is.