Graphic and Branddesign

Blog

In de praktijk: over kleur, vorm en lettertypes in je visuele uitstraling

Je visuele uitstraling begint bij een sterk en opvallend logo. Een logo dat jouw waarden presenteert en het juiste gevoel bij je ideale klant naar boven brengt. Een logo bestaat uit een kleur, vorm, tekst (lettertype) en dat samen vormt een stijl. Jouw huisstijl! Het is best interessant om te kijken welk gevoel kleuren / vormen / lettertypes oproept bij jouw ideale klant. Want... je mag wel zot zijn van de kleur rood of een vintage lettertype... maar als je een advocatenkantoor leidt, gaat deze stijl zeker niet jouw ideale klant in beweging brengen.

CASES


VZW Welkom

begeleiding van vluchtelingen



  1. Kleuren: groen: nieuw begin, fris - oranje: vriendelijk, welkom, energie - verschillende kleuren om te verwijzen naar de diverse samenleving
  2. Vormen: ronde vromen: verbondenheid, relatie, vriendelijkheid, energie en kracht
  3. Lettertype: rond en vriendelijk


Cellardoor

vertaalbureau van kunstzinnige en wetenschappelijke teksten


ontwerp logo

Achterliggende gedachte: het woord 'Cellardoor' komt uit een scene van de film 'Donnie Brasco'. Cellardoor wordt daarin beschouwd als het mooiste engelse woord uit de geschiedenis. Uit de liefde voor de engelse taal, werd daarom deze naam gekozen door de klant.
  1. Kleuren: Wit benadrukt hier de schoonheid van woorden, het pure... De achtergrond speelt hier ook een belangrijke rol (een afgeblotte kelderdeur). Wanneer het medium een witte achtergrond vereist zal het logo in een tint van de achtergrond (grijs-blauw) verschijnen. Zacht blauw: liefde voor woorden, vrouwelijk en intelligentie (hoger niveau). 
  2. Vormen: driehoeken - strakke lijnen: de vormen zijn een verwijzing naar de aanhalingstekens. Driehoeken zijn tevens een uiting van religie, wetenschap en wet. Ze staan ook voor het opbouwen van spanning...
  3. Lettertype: zeer duidelijk, leesbaar, rustig lettertype met ronde vormen als evenwicht voor het harde lijnenspel van de figuur er naast.



Beets Schrijnwerk

Authentiek schrijnwerk op maat                    


ontwerp logo

  1. Kleuren:  bruin als uiting van hout in combinatie met zwart.
  2. Vormen: gebogen circels (doorsnede stam) oneindigheid/levensjaren zoals een boom.
  3. Lettertype:  vrolijk, traditioneel, uniek lettertype. Geschreven lettertype geeft de uniekheid weer van zijn werkwijze.
Meer weten over andere kleuren, vormen en lettertypes?
>> lees het hier




TAPIO

Coaching geïnspireerd op de levenswijze van Finland                   


Ontwerp branding Tapio

  1. Kleuren:  zachte groen-blauwe kleuren (turquoise) zorgen voor bescherming, genezende en brengen rust.
  2. Vormen: typisch Scandinavische vorm. Evenwicht, beweging, omkadering, stappen (lijn per lijn),...
  3. Lettertype: statisch recht lettertype met Scandinavische invloed.
Wil je meer weten over andere kleuren, vormen en lettertypes?
>> lees het hier




VERWARMING PLUS

                   


Ontwerp logo verwarmingPlus

  1. Kleuren:  We kozen voor zwart en groen om een statement te maken. We breken met het traditionele rood en blauw in de sanitaire sector en kiezen voor duurzame en budgetvriendelijke oplossingen. Zwart als power met een vriendelijk en milieubewust groen.
  2. Vormen: Afgeronde hoeken geven een toegankelijk en vriendelijk gevoel.
  3. Lettertype: Het lettertype sluit daarbij aan. Door te werken met een afgerond lettertype laten we zien ze zorg dragen voor de klant en hun omgeving. Een speels idee is ook dat de letters een verbondenheid weergeven en kan je zien als een subtiele hint naar leidingen.
Wil je meer weten over andere kleuren, vormen en lettertypes?
>> lees het hier




SPARK ADVIES

Ondersteunt bedrijven in hun commerciële, sociale, financiële en organisatorische uitdagingen.                   


ontwerp branding en logo

  1. Kleuren:  SPARKADVIES werkt in 2 takken. Vandaar twee verschillende logo’s. TURQUOISE werd gebruikt in de verzekeringstak en geeft een gevoel van bescherming en ambitie. De managementtak is oranje en daarbij vol energie en succesvol. 
  2. Vormen: De A is een driehoek. Geeft richting en vooruitgang. Beneden open als basis en geeft een gevoel van stabiliteit en balans
  3. Lettertype: Lettertype is een statisch, vertrouwd en duidelijk font.
Wil je meer weten over andere kleuren, vormen en lettertypes?
>> lees het hier